mandag 31. oktober 2011

Halloween cupcakes og helgas hendelser.

Som alle sikker har fått med seg så er det HALLOWEEN idag! Og nei. Jeg skal ikke gjøre noe stort ut av det. Ikke dette året. Eneste man har gjort i år er å lage noen halloween-cupcakes på jobb og fått noen random kids på døra etter godteri. Som litt unyttig info er halloween en litt typisk amerikansk greie hvor man kler seg ut og barna går fra dør til dør og får knask eller gir knep. Noen mener halloween er ett påfunn fra handelstaden for å tjene penger på oss. Andre mener det er en fin unnskyldning til at selv voksne kan kle seg ut og kanskje ha en aldri så liten fest. Sannheten er att halloween er det engelske navnet på allehelgensaften. Altså natta før allehelgensdag og er en katolsk minnefest for helgner og martyrer. Norge har holdt på med detta fra ca år 2000.
Om dere skulle øsnke å vite mer om halloween kan dere jo søke det opp på wikipedia xD

Halloween-cupcakes. Creme brulee med sitronkrem og marsipanpynt.

Helga derimot har vært noe småtravel. Etter jobb på fredag dura man innover til kjærst. Møtte han på jobben på kvelden. Handla inn noe greier til lørdag på dagen og dura brått ned på grillen for litt fast-food ala kebab xD Skal innrømme det faktisk var litt godt der og da. Blei egentlig bare å spise den og komme seg hjem å slappe av før man måtte legge seg. 
Lørdagen startet 0600 for kjærst sin del. Jobben kalte! For meg begynte den rundt 9. Da var det bare å stå opp og få i seg noe for før man endte opp i Sverige med godschnuppa mi. Handla noe stash til gutta og henne for vi dura hjem igjen og angrep FSC Askim i nesten 3 fulle timer. Fikk trena magen og armene ganske greit så blei bra støl. Herlig følelse det og =P Før vi visste ordet av det havna vi på jobben til kjærst, handla inn lørdagsmat og snop og fant veien hjem atter en gang. Kasta i oss litt mat før vi tura videre til Mysen for å hente noe greier som kjærst sku bruke dagen etterpå. På veien hjem plukka vi opp fetteren hans. Gutta sku nemlig spille litt Fifa 12 mens jeg kidnappa eplefjøla. Igjen fløy tida altfor fort og brått skulle man kjøre hjem igjen fetter og stille klokka tilbake en time. Igjen HEI SENGA. Hvordan i all verden havna man der og hvor blei dagen av???
Søndagen startet også tidlig. Opp halv 7 på morran, smøre med seg niste for så å komme seg ned på Askim Kulturhus. Her skulle kjærst styre lyd og lys under annledningen Den Store Pizzafesten! Han rigger istand og var så flink! Mekka musikk til kor som skulle synge, fiksa mas fra alle hold på en gang og hadde stålkontroll på det han drev med. Sa hvor ting skulle være på scenen, plasserte og fiksa. Satt og så på når jeg ikke fikk hjelpet til og jeg blei så stolt! Det må jeg få lov til å si. Blei skikkelig stolt av måten han utførte jobben på og hvor flink han var hele dagen. Blei helt varm på innsiden og satt anntagelig og smilte dumt opptil fler ganger xD 

Den Store Pizzafesten var noe jeg vil tørre påstå var ett noe kristent arrangement. Det var sang fra Askim
Barnegospel og The Soul Children. Lett underholdning blei det også fra Presten sin side med sin buktalerdukke Konrad. Med seg hadde han en "professor". Type bibelprofessor. Dagens tema var visst hjertet. Hvordan fylle opp og ta vare på det. Denne professoren varså hysterisk morsom at jeg lo så jeg grein. Enda mer moro er det vel at denne professoren også til vanlig er sjefen til min kjærst. Så fikk se  henne fra en helt annen side enn det jeg var vant til xD Etter forestillingen var ferdig var det pizza til alle!!! Det var egentlig det beste. Ikke det at jeg tok mer enn en bit av den, men jeg fikk leke litt! Lille Venninna mi, som også er datteren til professoren, hang på meg fra forestillingen var ferdig til de skulle dra hjem. Å så koselig det var. Hadde allerede fått høre før på dagen at hun hadde snakket om meg og lurte på om vi ikke snart skulle leke litt igjen, så såklart var det ekstra moro å få leiket med henne. Vi løp rundt, lekte gjemsel og egentlig bare hadde det moro. Innimellom kom niesen til kjærst bort til meg og hilste på og ville ha en klem nå og da også. ÅÅÅÅÅÅ så koselig det var. Var så herlig å se alle barna som leikte og løp rundt. De var så snille med hverandre hele gjengen av de jeg kunne se og var bare en bunch med gode småtroll xD
Ett lite øyeblikk ønsket jeg at jeg hadde vokst opp slik som de, men slo det fra meg og tenkte at jeg er nå blitt som jeg er pga av den oppveksten jeg ha fått. Så alt i alt skal man jo ikke klage. Men veit hvordan jeg vil gjøre ting og jeg skulle få egne kids ved en anledning xD

Da all leik og moro var overstått var det bare for meg og kjærst og vente til alle hadde dratt. Vi måtte nemlig stenge og få med oss det vi skulle. Etter det var det hjem for å steike medisterkaker xD Holdt på med det en drøy time, ettersom 4 kg skulle stekes opp xD igjen fløy timene. For etter mat rakk man å slappe av litt før man dro på besøk til kusina til kjærst. Blei sittende hos henne en stund og prate litt før vi dro hjem igjen..... gjett hva som skjedde da.. joda, du har nok gjetta riktig...det var kvelden og kroken på døra...

Selv fikk man ikke mye søvn. Hodet mitt er typisk jentete og begynte å surre og ture for seg selv. Noe som gjorde at det helt selv dro frem gamle spøkelser og vondter og en forferdelig kulde og kvalme i kroppen. Uggh sier jeg bare. Måtte komme meg bort fra soverommet litt og havna til slutt på badet. Sippa og grein og syns fryktelig synd på seg selv xD Ikke dt at man hadde noe å grine for. Men må være noe hormoner eller noe som spilte meg ett puss. Kvalmen derimot ga seg ikke. Endte med at jeg måtte kaste inn håndkle på jobb også og bare komme meg hjem. Alle lukter i konditori gjorde meg bare enda mer kvalm og man brakk seg av ingenting. Ikke særlig bra når man driver med mat så jeg valgte da og dra hjem og pleie skrotten.

Så her sitter man altså =D Noe bedre i formen gudsjelov og blogger litt for å få tida til å gå =) Til uka skal jeg nemlig ha ferie. DET har ikke helt gått opp for meg enda men jeg gleder meg litt. Kommer vel til å havne i sjokk-ferie-modus på mandag igjen sia man da står opp og IKKE skal på jobben. Oh lord! Lykke xD

Hva har dere gjort i helgen da? Holdt formen ved like? Feiret halloween?? Er ille nysgjerrig på hva dere der ute finner på denne magiske halloween-helga =D

God kveld! Klem fra MissRisan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar