mandag 6. februar 2012

Update...sort of xD

Hallo igjen!
Nå var det jaggu lenge sia!
Endel har faktisk skjedd siden sist jeg delte noe her med dere. 
Min kjære og jeg har vært en tur på ferie til portugal.
Vi har feiret vår første jule sammen.
Hatt ett-års dag.
Lagt planer...
Ja jaggu har det ikke skjedd ting. 
Siden jeg nå har vært så talentløs på å skrive blogg så tenkte jeg å skrive litt nå om alt sammen ;)

Ferie til Lisboa, Portugal : 

Søndag 6 nov, 2011
AVREISE! Min kjære mamma kjørte oss til gardemoen rundt ett på dagen. Etter litt venting, innsjekking av bagasje ogt ittet litt rundt var det bare å slenge seg på flyet. Landet i Lisboa kvart over 6 lokal tid =) Blei møtt av en mann som sto og vifta med ett skilt med navnet til min kjære på og kjørte oss til hotellet =) Der fant vi hotellrommet, satt fra oss bagasjen og gikk ut igjen for å finne noe å spise. Endte opp på en italiensk restaurant! Viste seg at vi skulle forelske oss helt i denne restauranten og skulle dra dit ett par ganger til. Etter mat vardet bare å gå tilbake å finne hotellet og senga, noe slitne etter reisen.

Mandag.
Spiste frokost på gatehjørnet ved hotellet =) Var ikke helt lett å gjøre seg forstått sia de i kassa ikke var best på engelsk og vi ikke noe gode på de sitt språk, men med litt peking og greier gikk det ok. Fikk i oss noe brødmat og drikke før vi slo slagplan for dagen. Endte med å gå langt og lenge til vi fant dyreparken. Jardim Zoologica. Fikk sett masse dyr naturligvis, så delfinshow og sjøløveoppvisning =) Dette var da en av to dager hvor vi fikk strålende vær og hvor sola tittet frem. Så godt vi valgte dyreparken denne dagen. Flaks!
Tilbake til hotellet kom vi også. Etter enda mer gåing. Gikk på meg en vannblemme eller to denne dagen. På kvelden var det ut igjen. Gikk mot tyrefekterstadioen hvor vi brått fant ut at det var ett kjøpesenter under bakken, under stadioen... Snakk om å bli fasinert. Kunne ta heis ned eller gå ned noe som lignet en virveltrapp, bare uten trappetrinn =P Endte med å spise kveldsmaten her =) 


jada,, vi kan og oppføre oss =P

første hei og hallo på lokalt flydium

rosa hus ja,,, nydelig,,

for det var en sebra som ikke kunne sebra tralalalala.

kosepus

kosepus og vennene

elloooooo muchkin

bare en glassvegg mellom meg og kattepusen her...mjaus

en rhinos =D

pingvin!

noen svært langhalsa skapninger,,, type sjiraff..

råååsa pipp pipp xD

efflefanter... eller altså,, elefanter =D så søte!

face in hole?

face in hole

sjøløveshow

timon og slekta =D søte surikater!!

surikat <3

denna karen bare gikk rundt og kyssa folk i ansiktet han,,, tok seg tilrette xD

awww,, delfiner =D flote flotte sjelene!

Tirsdag.
Regnfull og trist dag. Oppdaget metroen denne dagen. Etter litt knoting med billettmaskinen fikk vi ordna oss dagsbillett og slang oss rundt. Dro på HardRock cafe og spiste en tidlig middag. Kule kule cafeen. Var en bil i taket xD Smakte på en lokal øl til noe tung mat =P Dro med oss litt souvernirer herifra før vi tok oss en rusletur og enda mer "metroing" =P Fant en kirke! Joho =P Titta inni. Var så mye fint å se på der! Tente ett lys for våre kjære i himmelen og gikk videre. Igjen endte vi opp med kveldsmat på senteret under bakken =P















Her er litt av tyrefekterstadioen...den bokslignende greia til venstre her er heisen til sentret "underground" xD 


Onsdag.
Akvariumdag! Oceanario de Lisboa! Igjen en grei dag å være inne på sia været igjen var mindre bra. Så på skilpadder, sjøhester, fikser i tusenvis av farger, masse maneter, fisker som lyser i mørket, haier, råkker, pingviner og otere... var masse mer der. Oterene var de jeg forelsket med mest i. De var så herlige der de svømte på ryggen og trykka seg selv i kinnene og svømte rundt =)  Etter besøket der tittet vi innom enda ett kjøpesenter som vi fant før vi tok telecabinen. Telecabinen er litt som en lukket skiheis langt over bakken =) Da vi landet fant vi oss en restaurant og spiste en god middag. Denne dagen skulle britney spears ha konsert i Lisboa. Servitøren lurte på om vi var kommet helt fra Norge for å se på henne. Vi titta på hverandre og bare,, NO WAY!!!!! Nei, her er vi bare for opplevelsen sin skyld, ikke britney sin =P 


maskot 


pingviiiiiin

søte søte oteren!

kjekken

shaaaaark!!!

big råkk

mer shark!

fråggy

og prisen for årets mest snåle fisk går til...pamparapam....denne karen...

nemo!

kul fishyyyyy


Torsdag.
Idag var det en finfin dag. MED sol! Så blei masse turgåing og titting rundtomkring. Blei anbefalt en restaurant som vi kunne dra til. Så etter å ha lokalisert den på dagtid dro vi tilbake dit på kveldstid å spiste masse mat!!! Og masse er bare en understatement =P Jeg spiste en rett som besto av 9 forskjellige kjøttslag og kjærst tok den med 11 =P Var en grill-restaurant med navn Fogo de Chao. Er til å anbefale om man skal til Lisboa. Etter maten var det på tide å gå av seg litt. Fant Bairro Alto. En gate med mange barer og fulle folk. Blei spurt om vi skulle kjøpe hasj en del ganger også. Vi svarte nei ca tusen ganger følte vi. Godt at politi travet gaten opp og ned hele tida..Oppdaget ett stoooooort kjøpesenter også. Vel og merke på dagen da. Husker ikke nå hvor mange etasjer det var, men i hver etasje var det ett tema... klær i den ene, leker i den andre, interiør i den neste osv. Skal vel nevne at det senteret var noe stort for min smak, jeg som syns østfoldhallen er stor nok =P Gikk rundt ved oceanarioet på dagen, nøt solen og fine været og smakte på pølse xD Chocorro het den. Fikk servert pølse i brød med noe som lignet saltstenger, ketchup, sennep, oliven, majones og noe annet stash på. Var utrolig godt faktisk =P 



Fredag.
Finne gave til alle folka dagen. Endte med å finne gave til min kjære far på Vasco de gamma =) ENDA ett kjøpesenter xD er det noe Lisboa ikke mangler er det kjøpesentre =P  Spiste denna chocorro-pølsa igjen. Suveren god idag og =P Gikk mest rundt å tittet denne dagen. Dro inn de siste inntrykkene før vi skulle hjem igjen.

Lørdag.
Testet for første gang frokosten på hotellet. Glad vi ikke spiste frokosten her ellers i uka, for den var ikke særlig å skryte av. Endte med å få frokosten "on the house". Hvorfor veit vi kke, men sikkert en gest for å få oss tilbake dit og sia vi ikke hadde spist frokost der hele uken. Etter frokost var det en liten rusletur ut før vi blei hentet på hotellet. Blei hentet av en meget hyggelig og snakkesalig dame som kjørte oss til flyplassen. På flyplassen var det om å gjøre å bruke opp det vi hadde igjen av euro. Det klarte vi med glans....sånn ETTER å ha tusla rundt og rundt ca ørten ganger xD Da vi endelig kom på flyet møte vi en fyr som vi prata med nesten hele veien hjem =) Han skulle være i norge en stund pga jobb og lurte veldig på hvordan Norge var =D Utvekslet e-post adresser og lovet å holde kontakten. Vel hjemme på Gardemoen igjen blei vi møtt av min kjære mor som skulle frakte oss hjem til lille røde huset =) Der ventet mat mekka av min stefar. ÅÅÅÅ hvor godt det var med mat. Delte så ut litt gaver, fant joggedressbuksa og slang ogg på sofaen resten av den kvelden..... TAKK MAMMA for at du passet hus og dyr for oss =D

Så var det neste lille update,,,,JUL!!!!

Dette var den første julen vår sammen og den blei feiret med min kjære sin søster og hennes mann og barn. Min kjære jobbet denne dagen så juleribba denne dagen var det jeg som fiksa,, og veit dere  hva?? Jeg klarte det!!! Fikk sprø svor og det hele så var helt suverent bare det. Det skulle bli servert pinnekjøtt, og det ble det, men min kjære og jeg fant ut at ribbe er best... så vi fiksa og tok med =) Godt var det for var fler som tok :-P Det var en utrolig herlig kveld. Mandelen i riskremen fikk jeg og =D Aldri før har jeg sett så mange pakker under ett tre heller xD Men full av dårlig samvittighet hadde jeg... for gave til min kjære denne dagen hadde jeg ikke :/ blakk som ei kjærkerotte,,,, men han skulle få rett etterpå,, og det viste han. men kjipt å ikke få noe på selveste dagen. I alle fall når alle så hva jeg fikk.......av han... Fikk en stor pakke! Opi der var det ett pledd,,,,i pleddet lå en kakeform i silikon,,, under pleddet var ett cupcakestativ,,,på ene siden av den lå en refleks,, på andre siden av den lå ett iphonedeksel...i bunn lå en matboks,,,og inni der lå den en iphone!!! Endte med at jeg måtte summe meg litt etter den flotte gaven... så litt tid for meg selv fikk jeg...

utenom pakkeåpning var det selvsagt lek med barna, noe jeg elsker! Var ikke mye jeg orket sia formen var noe baaaaad.,,, men gikk så fint! Var så hyggelig å være sammen med alle sammen, og mest av alt min kjære....det var ubeskrivelig....så så langt i livet var dette en av de absolutt beste dagene i mitt liv...skulle skrevet mye mer om denne dagen.. men får la noen bilder beskrive det ord ikke kan...

Gaver!!

Ikkeno er som litt slim i ansiktet

sliiiiim,, in tha face xD

joda,,,

playtime
gavetid!
kjære min hjelper onkelbarnet sitt med biltingen sin....

2 juledag dro vi til tanten og onkelen til min kjære på julemat. Sto så fint i innbydelsen at vi gjerne måtte bake noe å ha med,,, så det gjorde vi! Fikk en gyllen anledning til å prøve mitt nye muffinjern og kakeform... jeg lagde kake og min kjære og jeg pynta. Vi var flinke syns jeg =P 

kjærst pynta!

Cupcakes samarbeidprosjekt!


Hva syns dere?

Så var det en dag jeg igjen ikke vil glemme =D
Vår ettårsdag!!!!

Fikk ikke feiret stort siden vi hadde barn denne helgen og jeg skulle på jobb på natten. Men gjorde det beste ut av det og spiste litt mat og dro på kino! Gompa i oss popcorn og snop og så mission impossible 4 =P  Må si takk til en flott person som ga meg og kjærst mulighet til å gå ut denna dagen. du veit hvem du er... TAKK. Forøvrig er denne dagen blitt feiret litt oppdelt,,, helgen som var feiret vi litt til ved å gå ut å spise og se enda mer kino xD Også skal vi om ikke lenge il hovedstaden,,,, da benytter vi anledningen til å feire enda litt til! Snakk om å gjøre enhver anledning til en "års-fest" xD Vel og merke hadde jeg ikke forventet noenting overhodet og er mildt sagt over alle hauger rørt til tårer av oppmerksomheten...
Min kjære.... du er bare fantastisk...og det å si glad i deg beskriver ikke halvparten av hva jeg føler nå...du er bare flott du ;)

Nå er det ny uke og nye muligheter. 
Utrolig nok er det jeg gleder meg mest til nå å ha kommende helgen med gutta <3
Det skal bli godt =D 

Med det sier jeg god kveld og ønsker dere en flot uke! Hepp hepp!
Klem fra MissRisan



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar