mandag 19. september 2011

Stolt!

Idag er jeg rett og slett litt stolt.
Ikke bare av hvem som helst.
Men av meg selv faktisk!

Hatt min 2 instruktørtime på FSC og jeg syns det opplegget jeg har fått nå er suuuuupert! Er veldig moro og er akkurat DEN type trening jeg vil gjøre. Starten min på FSC i fjor er ikke mye å skryte av. Unnskyldningene er mange og jeg kan servere bøtter og spann med de. Men sannheten er at det ble for kjedelig og jeg mista motivasjonen helt. Så støttemedlem er vel mer riktig ord å bruke. Men det skal det bli forandringer på.

Etter noen treninger med min kjære venninne i Askim ble det nemlig andre boller. Motivasjonen kom tilbake og jeg fant ut hva jeg ville trene og hvordan. Dette ved at hun viste meg en hel haug med forskjellige ting. Hvordan gjøre ditt og hvordan gjøre datt. Som lyn fra klar himmel ringte brått FSC meg og spurte om jeg ikke ville komme på en ny time med instruktør. Nå for å sette opp ett nytt program og for å få sparka denna rævva mi tilbake til studio. Som gjort og snakka møtte jeg opp til timen som avtalt. Ble møtt av den tøffeste instruktøren der nede. Jeg fortalte mine ønsker og på magisk vis kom han med program til meg ti min senere.

Så kom utfordringen. Sist gang dette skjedde så ble jeg sendt rundt nesten alene og fikk beskjed om gjør sånn og sånn også er du ferdig. Ikke moro. Denne gangen fikk jeg beskjed om at vi skulle kjøre programmet skikkelig med en gang og han skulle være med meg hele tiden. Og vettu hva. Det er noe av det mest morsomme jeg har gjort for min egen del på lenge. Han viste meg øvelsene skikkelig og telte ivei mens jeg gjorde mitt beste for at alt skulle bli riktig. Rett kroppsholdning, rak rygg, ben slik, armer sånn, albuene inntill kropp osv osv.. lista er lang xD Viktigst nesten av alt fikk jeg tilbakemelding! Teknikken min er visst veldig bra og ifølge han selv skulle man tru jeg hadde gjort dette mye før....så takk mannen..men det har jeg ikke xD Tilbakemeldingen derimot gjorde at jeg ville bare dette mer og konsentrerte med enda mer på å få dette så optimalt som jeg kan på det stadiet jeg er. Dette for å få maks ut av treningen jeg skal gjøre. Etter endt time var jeg helt gele i bena og faktisk var jeg støl i 4 dager etterpå xD Men var absolutt verdt det!

Treningen idag gikk noe lettere. Bena henger fortsatt på og er noe mindre gele en gangen før. Neste gang skal jeg trene uten instruktør. Gleder meg villt! Fikk beskjed om å øke litt på vektene også neste gang jeg kom ned! Noe som ikke er om så veldig lenge ;) Regner med det blit MINST en økt til denna uka.... Det som nå blir viktig for meg selv er å sette få mål av gangen over hva jeg skal klare. Så målet nå på stående fot er faktisk å gjennomføre det programmet jeg har fått. Gjøre mitt beste og ikke minst stå på! Motivasjonen min har nemlig kommet tilbake og det er noe jeg ikke vil miste med det første. Så vedlikehold av motivasjon kommer til å bli viktig. Skulle jeg føle at den skulle komme tilbake veit jeg akkurat hvor jeg skal gå hen for å finne den. Til min kjære venninne i Askim, bloggen hennes : christinaaurora.blogg.no eller rett og slett bare å dra ned på senteret å begynne programmet sitt. Alt blir så mye bedre når man før er igang =D

Så får vi se om ett år, hvor jeg er havnet =D Kanskje man for EN gang skyld kan være fornøyd med seg selv til sommeren og den grufulle bikinisesongen starter....hvem veit =P

Da gjenstår det bare å si takk til Christina min for suveren motivering, gleder meg til vi kan trene sammen igjen og til FSC som sparker rævva mim sakte men sikkert ut av sofan xD

Tutdelafrut over og ut =D

Klem fra MissRisan

2 kommentarer:

  1. Kjempeflinke du, snuppa!! Stolt av deg! <3 Bare hyggelig å hjelpe vet du ;)

    Trening er egentlig utrolig gøy, bare man finner noe man liker. Det er der mange sliter, fordi de kun jogger ute, og synes det er såååå kjedelig. Det ville nok jeg synes også, for å jogge ute flere ganger i uka er ikke noe for meg. Jeg trenger treningsstudio, med møller, sykler og div andre kondisjonsapparater å kunne bytte litt på (i tillegg til saltimer), og ikke minst, det beste av alt: STYRKESAL! Love it! <3

    Kjempebra du har fått deg eget program! Du får (om det skal ligge der hvor du bor) be om å få kopi av det, så du kan ta det med deg hit også. Flott du fikk en veileder som gjorde jobben sin ordentlig. Det er viktig, både for at du skal finne riktig tyngde på apparatene/frivektene, og for at du skal kunne utføre øvelsene på rett måte. Ser mange som slenger skuldrene oppunder ørene, og gjerne skyver skuldrene litt ekstra framover også, hehe! For ikke å glemme de som løfter så lett at de kan holde på i evigheten.. :P Nok om den saken.. :P

    Bikinisessongen ja.. Skal gjøre en avtale på at vi, feks den 1. juli neste år (med værforbehold og +/- noen dager av denn grunn), skal være klare for bikinisessongen? Dvs, vi drar på stranda i BIKINI? Høres ut som en motiverende plan for vinteren for min del, er du enig?? Hehe ;)

    Love you <3

    SvarSlett
  2. Ja vettu hva. Er utrolig fornøyd med veilederen jeg fikk nå. Han kunne sakene sine og det hjalp meg masse =D Gleder meg hver gang til å trene og det er så moro =D Så vel.. bikinisesongen kan vi prøve oss på xD Uten altfor mye skam xD

    SvarSlett