mandag 29. august 2011

Mandag, ny uke, nye muligheter, nye serier....

Mandag er den dagen i uka som symboliserer at uka er i gang. Litt som å starte på blanke ark.
For meg betydde dette at jeg måtte opp på jobb inatt. Startet dagen og mandagen før de fleste. For de fleste betyr dette ny uke.... stappa full med nye muligheter. Gjøre ting bedre denna uka enn den forrige. Rett og slett start på banke ark...

Noe også tv har skjønt.
Denna uka starter nemlig all søppla på kassa igjen og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Ble minnet på dette da brått Big Brother poppa opp på skjermen. Personlig har jeg ingen planer om å følge med på noe annet enn en titt på Robinson nå og da da det begynner. Kun fordi ei jeg veit om skal være med der. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å bytte kanal til noe så lame så Disney channel kun for å glemme at kassa er full av folk som så desperat ønsker å bli b-kjendiser. De fleste programmene går ut på at deltagere enten skal finne kjærligheten, seg selv, andre, drite seg ut, pushe grenser eller andre grenser. Det er det samme hver gang og publikum elsker det jo. Tydeligvis. Hvorfor ellers ville man sendt ting som Big Brother, Idol, Robinson, 71 grader nord, Alt for norge, Fangene på fortet osv om igjen og om igjen? Kom gjerne og fortell meg hvorfor du syns dette er fasinerende og moro :P Jeg veit mine grunner til å se litt søppeltv en sjelden gang. Men for deg som er ihugga fan av det meste....fortell meg!

Når det er snakk om å begynne på nye ting...så er jeg jo helt svimmel for tida.... Heldige meg er jo i den 7 himmel om dagen. I alle fall på kjærlighetsfronten. Idag har nemlig kjærst og jeg holdt ut i 7 måneder og går inn i den 8...snart ett helt svangerskap det jo xD Egentlig er ikke det så veldig lenge i det lange løp, noe jeg har nevnt før, men AKKURAT nå så syns jeg det er godt gjort. Har hatt noen små utfordringer allerede, men det stopper ikke noen av oss, i alle fall ikke meg, i å bare bli mer og mer glad i dette fantastiske mennesket som jeg deler hjertet mitt med. Snakket med han på telefonen istad. Lo så jeg grein. Ingen kan få meg til å le slik som han og det beundrer jeg han for. Ingen kan trøste, tulle, le eller vekke meg en morgen slik som han. For det beundrer jeg han og smelter helt i hans nærver. Som sagt. Jeg er helt svimmel xD Man sier at kjærlighet gjør blind, og jeg skjønner hva som menes med det :P Men det er verdt det. Bare følelsen i seg selv unner jeg alle og ha. For bortsett fra ett par ting må dette være den beste følelsen av alle. Å være så oppover ørene forelska at du blir helt nummen i knæra og du ser stjerner halve dagen. Skal kjenne lenge på denna følelsen. Ta vare på den.

Men nok om det.

Tilbake til detta reality-greiene. Må innrømme at jeg blir lettere satt ut over hvor langt enkelte er villig til å gå for å bli berømt. Ofte er det slike "stereo-typer"  som er deltagere også..... Den dumme, den blonde, den maskuline, bimboen, den som er for ordentlig, regelfølgeren osv... de er allerede i en bås før de deltar, og jo lengre de kommer i programmet jo fler rom får den båsen og den blir bare mer og mer spesifisert. Med fare for å si noe stygt så blir det brått at folk snakker om "hu teite blonde" eller "han kjekke, mørke med six-pakken". Som nevnt. Man havner i bås. Hvorfor ville gjøre dette mot seg selv? Det skjønner ikke jeg. Ville ikke gjort det selv. Men hver en til sin greie og måtte deltagerene i alle dissa programmene oppnå noe og lære noe på godt og vondt. Livserfaring er livserfaring uansett hvordan papir den er pakket inn i.

Hva skal du følge med på i år? Begrunn gjerne svaret ditt ;)
Stor klem fra MissRisan

3 kommentarer:

  1. Jeg skulle vært med i årets Big Brother og lurer på om du kunne sagt noe om hvilken stereotype jeg hadde vært? :D

    SvarSlett
  2. Jeg skal svisje innom robinson av samme grunn som deg xD
    Så skal jeg se på idoool!! Det er must altså..
    Big brother tror jeg neppe jeg gidder å se på etter å ha sett de folka som skal være der =P

    SvarSlett
  3. Hadde du vært med julie hadde jeg sett på =P Deg hadde jeg plassert under hu kule helsprøe jenta som finner på alt mulig =P Eller noe deromkring =P Hadde du vært med ville jeg sett på. Mulig hadde det blitt moro =P

    Men, gjør som heidi og boikotter BB og svipper innom robinson da det begynner...muligens idol for å se på de som driter seg ut der xD

    SvarSlett