torsdag 4. august 2011

Ego-tripp-utblåsning

Innimellom veit man ikke helt hvor man skal starte.
Har hørt det kalles startproblemer...
Men når man først kommer igang går det så meget lettere.
Så for å begynne ett sted såeh..har jeg ferie!


Ferien min i år er i Askim og Kristiansand....
Sålangt har jeg bare oppdaget Askim. Er så mye jeg skulle gjort og så mange jeg skulle besøkt, men merker tida flyr fra meg fortere enn jeg vil. Dagene sålangt har jeg brukt på å passe skjønne, herlige lillegutt med all sin trass og sjarm. Det er ikke fritt for utfordringer, men er desto mer moro. I alle fall for meg. Utenom å se etter han så går dagene til å vaske og styre her jeg er faktisk...får helt "heffalomp-virus" av å sitte rolig...må begeve meg så da funker det å holde på med noe....om det så bare er litt tøy-vask og matmekking. Vel og merke når kjærst kommer fra jobb så finner jeg godstolen litt =P Så kan han bli underholdt av lillegutt litt....


På tirsdag var lillegutt og jeg på lekeland i Særp med min kjærst sin kusine og hennes to barn. Skal si de fikk kjørt seg. De lekte så fælt at de var helt svette og utslitt da de satt seg i bilen xD Skulle tro de da ville være stille på vei hjem,,,, men nei. På veien hjem lekte man "finn-bilen-med-rette-fargen" leken...  alt for at ett barn eller to ikke skulle bli bilsyke. Men kom hjem gjorde vi, uten bilsyke barn, men med trøtte og slitne barn.


Onsdagen var det muffinmekking med småbarna på høyt nivå. Noe som resulterte i blå muffin og rosa muffin med bringebær =) Barna fikk så sitte i en ring på gulvet med hver sin skje å slikke bollen. Noe som forøvrig er en meget populær aktivitet =P De var søte der de satt....blåe og rosa rundt munnen og med store smil med skjea på skakka =D Så er som jeg skrev på face...om det skulle være prevensjonsmiddel å passe 3 barn litt så gikk det mot sin virkning,,,,haha.


Dagen idag har gått med til at ei venninne med sin lille pudding kom på besøk til oss og en sverigesvipptur med kjærst og lillegutt. Var så kos å ha besøk idag. Gikk tur ned til sentrum for å kjøpe is. Dro med oss kjærst fra jobben  i samma slengen =P Han var uansett ferdig for dagen =) 


Så var det annet tankesurr.... Lillegutt hørte feil her om dagen... jeg kommenterte noe på tven, husker ikke helt hva... men han trodde jeg sa at jeg ønsket meg noe. Så han ser på meg og spør: Hva ønsker du deg ??? Kjærst reagerte og spurte om det samme. I det øyeblikket visste jeg ikke hva jeg skulle svare, for med tanke på programmet vi så så ble jeg litt satt ut. Svaret han fikk var det at jeg ønsket meg egentlig mye. Til kjærst sa jeg på tull at han kan godt få en ønskeliste av meg =P Så kan han bare fungere som en julenisse for meg resten av mitt liv =P Han svarte tilbake, på tull vil jeg tro, at jada, var bare å skrive.... Så nå gjør jeg alvor ut av spøken og skriver en liten ønskeliste for meg og mine... 


Ønskelista 
Jeg ønsker

  • at vi en dag kan få bo under samma tak. Ikke hver for oss, som nå.
  • han får lappen, så han får det litt enklere.
  • at lillegutt ikke trasset så fælt (selvom jeg skjønner altfor godt hvorfor han gjør det;) )
  • at man en dag får ungpikefantasien oppfylt (dvs, den fantasien man brått fikk sånn ETTER man møtte kjærst, men som for moro skyld bare kalles ungpikefantasi,,,,enn så lengs)
  • at verden blir ett bedre sted
  • meg en kul kjærre :P
  • div rææææææl for å tilfredstille min matrealistiske lykke...
  • at vi holder ut og kan være sammen til krampa tar oss =P
  • meg seg ett "bøllefrø"
  • at vofflen min lever lenge....
  • at jeg hadde kroppen til j-lo (eller noen andre spreke bærter xD) Veit jo at det ikke går =P men lov å ønske seg har jeg hørt =P Kanskje i mitt neste liv???? =P 
  • alltid bli godtatt for den jeg er
  • å være god mot andre og vise kjærlighet, omsorg, omtanke, respekt og lojalitet
  • å være ekte....
Ja det var den lista... tenker over det er det mye tull. Utrolig hva man kan ønske seg. Lå i senga istad og tenkte over saken mens jeg prøvde å pleie en hodepine. Innimellom skulle jeg ønske ting var ett hakk annerledes, men at man får glede seg over det som er, selvom det kanskje ikke alltid er slik som man hadde håpet eller ønsket. Ofte tar jeg meg selv i å bli misunnelig på andre...føle sjalusi... Det er noe jeg virkelig hater meg selv for. I hovedsak bør man egentlig bare bli glad på andres bekostning får at de når sine mål eller at de har noe en helst ville hatt selv....alikevel dukker altså lille sorte sjelen opp og sier at de er heldig og det ække duuu,,,æddabædda... Prøver da sååååå godt det lar seg gjøre å jage vekk lille sorte og ta frem ett smil og finne godfølelsen. Som nevnt og ikke glemt,,, altså...gjøre DET BESTE UT AV DET. Nemlig..

Da var denna ukes egotripp-tanker-på-nett-utblåsning unnagjort.
Takk til deg som leser.
Kom gjerne med en kommentar eller 20 om du skulle føle noe av det samme =) 

Klem fra MissRisan

2 kommentarer:

  1. Fin ønskeliste, ikke langt unna den jeg ville laget selv, om jeg skulle laget en! ;)

    Når det gleder ønsket om kroppen til disse spreke bertene, så kommer du til å få en slik. Du husker vel avtalen vår?? (Hint: plakaten på veggen). 2-3 år fra nå, vet du, da er vi i boks (eller var det mål?) Hmm.. Jaja. Skylder på at det er blitt sent.. Høhø..

    Gleder meg til å se deg i morgen, vennen!

    (Har forresten lagt ut bilder av deg på bloggen min igjen. Skal redigere og legge på link til bloggen din på innlegget også) :)

    Gla i deg <3

    SvarSlett
  2. Vel, dette var en fin underholdende lesing..Hvis man kan kalle det ego tripp så er det lite av det her men ett inderlig ønske om barn og en flott familie som er det innerste ønske , tror jeg..Noe jeg tror dere vil få...Dere er så harmoniske sammen...
    Jeg vil gjerne hatt samme ønskeliste men noen av punktene er det desverre for sent for...
    Er utrolig stolt av deg jenta mi..DU HAR OPPNÅDD MYE I LIVET DITT AV MÅLENE DU HAR SATT DEG..Det skal du være stolt av ..Samtidig er du en utrolig flott jente...Elsker deg masse jenta mi ,utrolig glad i den herlige gutten du har ,,og lillegutt...Stor klem fra

    MAMMA

    SvarSlett