søndag 21. august 2011

Atter en søndag.

Så er helgen snart over. Igjen.
Skjønner ikke hvor helga ble av. Ikke uka heller. Og ferien min? Hvor blei den av? Den vare fløy avgårde den også.

Ferien min varte i 14 dager. I første omgang. Hadde en uke i askim hvor jeg passa kjære lillegutt mens kjærst var på jobb. Den andre uken dro vi ned til Kristiansand for å bo på ei hytte der i en uke og hilse på dyreparken. Kristiansand var suverent koselig. Merka det var lenge sia jeg hadde vært der....12 år sia sist? Fikk sett sandskulpturene, brygga, sandvollyballturnering og folkelivet by day. Tok lille "citytoget" og. Ett lite tog som tok oss med på en liten rundtur og viste oss det beste i byen. Ett nytt bekjentskap fikk vi og. Ene kompisen til kjærst hadde fått seg dame, og før vi visste ordet av det var hu nede på hytta sammen med oss. Dagen etter kom de to siste kameratene som skulle være med oss. Så da var det bare å oppleve badeland og dyrepark atter en gang =D Var suverent moro. Så fort vi kom innenfor porten blei jeg 3 år igjen og ville hit og dit, under der og over der. Akkurat  som lillegutt. Hehe.
Brått var søndagen der igjen og vi skulle hjem igjen. Til ny uke og normal hverdag. Var ikke helt klar for det syns jeg selv.

Nå har den nye uka snart passert og den normale hverdagen kunne ikke falt seg mer naturlig. Uken har bare flydd avgårde, og alt jeg husker fra den er hvordan jeg brått havnet på badeland med mafiajentene og at jeg var tidlig hjemme hele uka fordi jeg hadde tidligvakt. Fikk 2 superkule vesker av ene mafiavennen min også. TAKK! Jeg elsker de to veskene allerede =P Husker jeg på mandag allerede gledet meg til fredag. Da skulle jeg nemlig til kjærst igjen. Ikke nok med det men det ble avtalt en eller annen gang i løpet av uka at vi skulle ære med ett vennepar ut på kino og peppes. Så da var det bare ENDA MER å glede seg til. Gikk og trippa resten av uken på å komme meg ned hit til søte lille Askim. Før jeg ante ordet av det var kosekvelden som blei mer enn perfekt ferdig, lørdagen var her, jeg trente med Christina schnuppa mi, gikk tur, grilla med kjærst og folket her og brått var søndagen her. Igjen.

Så nå sitter jeg her. Ser på frustrerte fruer på tv2 bliss og er takknemlig for at livet mitt ikke er såååå komplisert som de fruene i wisteria lane. Kjærst ligger i senga og sover mens jeg nå i en drøy time eller to har glodd tv og trøkket i meg frokost bestående av banan og youghurt. Før jeg veit ordet av det er kjærst brått våken, vi finner på noe som får tida til å fly og uka tar meg på nytt igjen ved at den heter mandag og jobb all over igjen.

Innimellom så håper jeg tida flyr fort, så man kan nå tingene man ønsker seg fortere, ettersom de faktisk er tidsbestemt. Men. Så ønsker man også at tiden skal gå litt saktere så man kan rekke å nyte det som er akkurat nå. For det er fantastisk akkurat sånn som det er. Alt har sin tid. Nå er tiden for å nyte det man har, det som er, tingenes tilstand. Før jeg vet ordet av det er man brått gammel og grå og sitter og ser tilbake på alt det man har opplevd. Så når det skjer meg vil jeg tenke på at jeg gjorde det jeg kunne til det fulle. Nøt tiden som den var og tok vare på hvert øyeblikk så mye som jeg kunne. Tiden er en del av livet. Du kan få den til å gå fort, eller veldig sakte. Viktigst av alt er at du nyter den og får det beste ut av den.

Med det sier jeg god søndag og "prekæs" =D
Klem fra MissRisan

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar