mandag 16. april 2012

Update! Sort of...

Hei igjen!
Kom brått på at nå er det lenge siden sist!
Har i mellomtida rukket å være på sirkus med prinsessa, feire min kjæres bursdag, ha litt påskefri og være syk.

Sirkuset var koselig. Fikk billetter gjennom jobben =D Dro så med meg prinsessa for å titte på dyrene.
Ble selvfølgelig møtt av en gruppe med mennesker som ikke syns sirkus var tingen og var dyreplageri....
Vel,,, hver sin mening om det.... Var kanskje slik før, men tror ikke det er slik nå lengre...håper i alle fall ikke det. Selve showet i seg selv var ganske koselig. Så på kameler som løp litt rundt, hunder som gjorde triks, klovner, balansekunstnere i fleng, naturligvis, og en fantastisk elefant! Elefanten var det flotteste dyret av de alle. Pyntet for sitt publikum i litt glitter og stas... Veldig fin var den... Alt i alt en veldig fin kveld med bra underholdning, neva snop og god venninne =)

Min kjære hadde også brått bursdag. Prøvde det jeg kunne å samle noen av han gode venner til en liten hemmelig sammenkomst på Peppes i Askim... Trodde forsåvidt alt gikk etter planen, sånn helt til hans fetter avslørte at hans mor (min kjæres tante) hadde klart å røpe denne hemmelige sammenkomsten litt ut av det blå på en gratulasjonsmelding.....jaja. Sånn kan det altså gå.Fikk i alle fall samlet 4 stk utenom meg selv og min kjære. Ikke dårlig syns jeg nå selv =) Tilsammen klarte vi å spise 3 store pizzaer, noen liter med drikke tilsammen og en bunch med rømmedressing xD Deilig var det og mette ble vi =D Avsluttet kvelden etter jubilantens ønske hjemme hos han med fifa på skjermen og fettær`n rett ved =) Når det gjelder gaver fikk han ikke store greiene av meg dessverre, men var noe han øsnket seg da =) Bare for å gjøre litt moro ut av det hadde jeg kjøpt tilsammen 4 ting pluss at jeg tegna eget kort =P Han fikk en snusboks, en pose saltstenger, en hdmi kabel og en appel tv.....i den rekkefølgen også =P Virka fornøyd når han pakket opp i alle fall =)

Så kom brått påsken snikende som ett ullteppe.... Dro å henta gogutta mine på onsdagen og kidnappet de med hjem til meg =) Torsdagen gikk bort til å slappe av før jeg måtte opp tidlig på fredagen å jobbe fra 0600 til 1415...Kom hjem til rydda kåk hvor gutta hadde støvsugd og greier. Ble rett så imponert =) Dro så til Leo`s lekeland en tur med lillegutten så han fikk løpt fra seg litt.... nå skal det nevnes at oss voksne syns det omtrent var minst like moro å løpe rundt som det han gjorde =D Etter noen timer der var det hjem å slappe av litt før det var sengetid. Lørdagen var det sverigetur som sto på lista.... Kjørte inn til fullstappa nordbysenteret og la igjen en liten sum med cash der.... Spiste mat der også ettersom det ble sent før vi skulle spise igjen...Skulle bare hjem å hente ting og tang og baltovoff før vi rettta nesa mot Askim. Var godt å parkere bilen den dagen å vite at jeg ikke skulle kjøre mer =D Søndagen kom sjukisen og tok meg. Mistenker lillegutten for å være smittebæreren der.... Tett i nesa, tett i pæppen, vondt i halsen og alt det morsomme som hører med.... Hei! Mitt navn er Kaia og dette er min venn, dorullen. Uadskillige den dagen,,, og de følgende 4 etter....Mandag følte man seg litt bedre så man dro til Oslo for å besøke min kjæres søster, lillegutts tante. Var rimelig koselig =) Spiste taco og spilte spill. Vel og merke var det spill på telefonene mot hverandre men var nå gøy uansett. Etter koselig visit var det å kjøre hjem lillegutt til mammaen sin....Brått ble det tirsdag og påsken var ferdig. Men det betydde ikke jobb for min del... Jeg lå rett ut uten stemme, tett i trynen, hodevondter og enda mer som ikke stemte. Ringte jobben og legen og vips,, sykemeldt ut uka...lite moro men sånn var realiteten.Fikk da noen ekstra dager med min kjære. Må innrømme at det var eneste lyspunktet mitt akkurat da...

Men veit dere hva? Lørdag var man heldig! Først ble man tatt med på en liten kunstutstilling... ble umiddelbart forelsket i kunsteren sine verker....!!! De var søte, rare, fantasifulle, fantastiske....Det var nesten som å ta en titt oppi hodet mitt selv xD Skal finne ut hva han het denne kunsteren så skal dere få se =D Etter utstillingen bar det inn til Oslo... Her venta det noen øl på oss på Hard Rock Cafe og en stooor porsjon nachos.... Her ble man sittende litt å prate og kose seg =) Jeg med min noe fraværende stemme følte at man ikke fikk sagt så mye,,,, men det var greit. Satt å hørte på de andre og lærte litt av det. Fra Hard Rock og videre havnet vi på en liten cafe til hvor vi tok enda mer å drikke og snakket enda litt til.... Så skjønner dere, så kom grand finalen...Var på en fantastisk restaurant hvor vi fikk servert en 7 retters meny med masse godt! Nå skal det vel nevnes at forfatteren av denne bloggen ikke er noe begeistret for sjømat og lignende, heller ei lever og annet "fæncy". Så må innrømme jeg var noe skeptisk da jeg så dagen meny. Der var det blant annet kamskjell, uer, andelever, oster og da dessert....Men positiv som jeg håper å ville fremstå å være tok jeg på meg smilet mitt og tenkte "mmmm! dette blir spennende!" OG... Hold dere fast...Jeg spiste alt! Og det smakte fantastisk!Hadde aldri i mitt liv trodd at sjømat kunne være så godt,,, men det var det! Fikk servert kamskjell først, så en fisk, så enda en fisk (var uer pluss en til), andelever, litt mer and, ost og kjeks, så dessert bestående av sjokolademousse til slutt....DELIGHTFULL!!  Så da vet dere det.. skal denna jenta spise sjømat må det være laga på skikkelig vis OG se flott ut =P

Dagen derpå, altså søndagen, gikk bort i å slappe av igjen.... nyte siste helgedagen med å bare gjøre det man selv vil.. Sov lenge og var fornøyd med det =) Avsluttet kvelden med en kick ass lasagne med masse masse ost på!!!! Deilig det og =P

Har skjedd litt mer denne sjuklinguka mi og....men enn så lenge er det en liten hemlis! Skal fortelle mer når tiden nærmer seg ;)

Sist ut idag er: Bursdagfest! Skal ha bursdagsfest om en drøy uke og trenger forslag til tema... Fjorårets karnevalbursdag var slettes ikke dum, så dette året må bli minst like koselig =) Så! Kom med forslag people! Kall det en konkurranse og vinneren får en stor plate melkesjokolade!!!

Med det sier jeg takk for meg i kveld og håper vi sees straks! MÅ jo tross alt kåre en vinner av konken ;)

Tudeluuuu fra MissRisan

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar