søndag 17. juli 2011

Morgenstund.

Det er søndag
jeg er oppe og hopper
kjæresten sover
katten og hunden ligger nærme her jeg sitter
det er stille rundt meg
og jeg skal på jobb igjen om 13 timer ca.
hurra.

Burde vel strengt talt gjort litt nytte for meg nå, men tenker at det kan jeg drøye littebitt.
Kjærst ligger nede og sover. Skulle gjerne gjort det samma.
Men ettersom man skal på jobb midt i natten så er det nok lurt å våkne litt tidligere enn ønsket.
Så min kjære skal få sove litt til. Frem til jeg bestemmer meg for at plaging på høyere nivå skal forekomme.
Katten min sitter oppå sofaen ved skulderen min og vil helst ha kos. Kan da ikke skjønne hvorfor matmora trøkker på denna maskina uten å kose på han. Nå skal det nevnes at puselusen min har fått masse kos alt.
Hunden min ligger under bena mine og trives med det. Bare han får være nærme og vet han blir sett så er han fornøyd.

Skribenten bak denne bloggen derimot kan ikke helt forstå hvor helgen ble av. Den startet så bra og nå er den snart over. Man har fått kost seg masse, slappet av, snakket, gått tur, skjemt bort dyra og seg selv. Liker ikke at den snart er over. Får heller tenke fremover. Kanskje man en dag slipper å måtte dra vekk for så ikke se en på en uke igjen. Kanskje man en dag kan våkne opp litt oftere. Sovne sammen. Våkne sammen. Spise frokost sammen. Gå tur sammen. Slappe av sammen. En dag.

Gleder meg hinsides til "en dag". Imellomtiden får jeg atter en gang nyte det som er nå.
Tenke på det man HAR og ikke det man IKKE har,,,,, enda....

Så får vel gå og rydde litt. Gjøre det rent og pent her til kjærst våkner. Kose litt med min kjære pus som reddet meg fra en liten "tanke-nedtur" midt i natten. Klø hunden bak øret. Finne det magiske skapet med mat i for så og lage litt frokost.

Yet anither sunday at MissRisans place...

Ha en flott søndag alle sammen =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar