søndag 17. februar 2013

Long time noe seee.... as usual.

Hei alle sammen =D

Som vanlig er jeg på "etterbloggærn". Men det viser seg at det har sine fordeler. Har rukket å være både jul og nyttår sia sist...og næmmen harru sett.. jaggu er det ikke snart påske også xD

Jula gikk rolig og fredlig for seg. Tok siste ferieuka mi så hadde fri fra etter arbeidstid lille julaften og til etter nyttår. Noe som var sårt tregnt og veldig deilig. Julaften feiret vi hos søsteren til min kjære. Der var vi "bare" ca 18 mennesker =P Kan tro det tok noen timer både ved middagsbordet og gaveåpningen, men det var veldig vldig koselig. Var hjemme igjen klokka halv tolv på kvelden med ett stk fornøyd lillegutt og to sletne voksne. Lillegutt fikk ikke mindre enn 8 stk lego-esker til jul, så dere kan jo bare gjette hva 1 og 2 juledag gikk med til. Torsdagen sku lilleguttt hjem. Syns det var litt trist jeg, men sånn var det nå.... Min kjære jobba noen dager mens jeg tok meg noen ikke fult så aktive dager hjemme. Nyttårsaften kom snikende på oss og brått satt vi her med mange gode mennesker som vi er svært glad i. Ble en rolig og koselig feiring hvor folk prata, tulla og tok livet som det kom. Da det var klart for raketter hadde vi helt ærlig ikke prioritert det så veldig. Så vi kledde på oss, tok hvert vårt stjermeskudd, lot gutta fyre opp ett slikt ett fantaaaaastisk batteri, så på alle fine fargene, ønska nyåret velkommen, ga hverandre klemmer og så inn igjen for å feste litt til =D Dette var da julenyttårsuka i kortversjonen.

årets gavefangst fra 2012
Årets julegavefangst 2012


Dåsfølge med faddere, foreldre, presten og hedersgjesten, dåpsbarnet =)
3 februar var vi i dåp. Den dagen kommer jeg nok aldri til å glemme. Ikke nok med at min kjære pappa ble 46 år, men jeg sku få se min venninne gjennom 24 år døpe lille tulla si, og jeg sku være gudmor! Yeiks! Etter en noe treg start på dagen fikk man kasta seg i finstasen og karra seg til kirken. Noe nervøs fikk man en rask innføring i "hvordan-holde-barnet-over-døpefonten- av presten hvor "barnet" var mugga. Du vet, den mugga som tilhører døpefonten xD Kan tro jeg følte meg glup. Da alt var klart, type nesten halvveis inn i gudstjenesten, var det tid for meg å overta denne lille kroppen å bære den opp, uten å miste, passe på at kjolen var ok, osv osv... litt nervøs kan man si. Tok da lille kroppen og la ned så den sku få vann i hodet sitt,.... vræææææææl! Ikke populært! Sprella gjorde hu og. Brått ble den holde-delen noe vanskeligere xD Men gikk bra. Presten spurte meg om det han pleier. Lover du å oppdra lille tulla i den kristne tro...ja... Hva skal barnet hete... jadaseh,, måtte tenke meg om der før jeg svarte xD Den sorte rullgardina var nemlig på vei ned xD  Etter dette var det bare å sette seg ned igjen å vente på at alt sku bli overstått. Etter en time til nesten var vi ferdige og klar for å dra på lokalet. Gleda oss maks til det. Sulten som en skrubb. Rett før maten kom og alle sku sette seg kommer min kjære venninne bort til meg med en aldri så liten oppgave. JEG sku få ønske alle velkommen og så si velbekomme osv... MEG! Oh lord.. er helt grusom på taler og å snakke foran folk, men kom meg gjennom det like hel og med noe skjelvende hender. Etter mat og kaker var det tid for gaveåpnings. illemor fikk så mye fint! Og ja, jeg sto og holdt a mens det ble pakket opp. Lillemor var meget glad i å se på alle fine pakkene OG å flørte med min kjære xD Hu titta på han og smila, og når han så på a titta a lurt vekk, og sånn holdt de på en stund. Må si jeg ble sjarmert av synet. Noe som ikke helt gikk upåakta hen. To sek senere fikk jeg spørsmået om når det var min tur til å få barn.... svarte som jeg alltid gjør. Når tiden er inne for det =P Da klokka nærmet seg 6 på kvelden var det på tide å finne veien hjem etter en fantastisk dag med helt utrolig flotte mennesker! Jaggu fikk man med seg litt sladder den dagen og ;)
Kaka jeg fiksa til Lillegull.
Tina og meg, fadder og gudmor. 



Helgen etterpå var det duket for nyttårsball med min kjære satt istand av jobben hans.
Ja sånn kan det gå.. meg i kjole=sjeldent syn xD
Jeg har som kjent ingen penkjoler eller stort med pentøy. Noe denne dagen krevde. Så før jeg visste ordet av det dro min kjære med seg meg ut på shopping med lillegutten på slep. Ble ny kjole på meg for å si det sånn. Men det var jo ikke nok... måtte jo ha noe over for ikke å fryse. Var jo en stroppekjole må vite. Så fikk noe til å ha over, ett par øredobber og ny stillongs. På vei ut av butikken strena min kjære inn i skobutikken. Jeg lurte på hva vi skulle. Fikk svar på tiltale da han sa jeg måtte jo ha sko også! Så ja, ble ett par sko rikere xD Før festen skulle vi i bursdag. Ettersom man ikke gidder skifte pentøy to ganger på dagen så hoppa jeg rett inn i finkjolen og møtt opp i bursdag =) Må innrømme jeg følte meg noe fæncy. Klokka 1900 var vi på Smaalene Hotell og klare for nok en fest. Det ble servert apertiffer da vi kom og vi danset polynese ( eller hva det nå kalles for noe), som ble avslutta med rema sang og noen morsome dansebevegelser xD Ble servert en tre-retters middag bestående av fisk til forrett, kjøtt som hovedrett og sjokoladesandwich med sorbet til dessert. Må innrømme at det var noe vanselig å la den sjokoladen ligge igjen. Men heller det enn hodepine hele kvelden. Etter god mat og noen flotte taler var det bare å gripe tak i drikkekupongene og kaste seg inn i baren. Gud så koselig! Folka fikk løst seg opp litt og praten fløy hele kvelden.Fikk noen nye bekjentskaper og. Jammen ikke dårlig. Kvelden gikk så altfor fort. Klokka 2 var det hjem igjen. Kunne for min del, og sikkert mange andres, bare fortsatt litt til =)



Fiiiiine blomstene! Legg merke til love heartsa som ligger der æ xD Nom!
Så brått dukka valentine opp. Det var jo som kjent på torsdag, vi hadde guttungen den dagen, og mine forventinger til valentine den dagen, og generelt, er ikke særlig stor. Gleden ble derfor ekstra stor da gutta (lillegutt noe instruert av storegutt hva han sku gjøre) mine kom med blomster og love hearts! YAY! hverdagsglede xD Ble en slett ikke så dårlig dag =D



Denne helga har man ikke gjort stort. Bare satt ut meg selv ved å sove nærmere 11 timer lørdag morgen. På kvelden fikk vi besøk av to kamerater. Diksa opp med pizza from scratch, film og godis =D  Selv ble man brått veldig trøtt, så type 11 på kvelden begynta man sakte med sikkert å studere innsiden av øelokkene....jiiiiiiz så tunge de var xD Men sånn går no dagan. Søndagen, idag, ska bare brukes til generell avslappings. Kjekt før uka kommer på ny og tupper en i rævva xD

Ha en flott søndag alle =D
Klem MissRisan

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar