søndag 4. november 2012

Lønsjebrønsj

Nok en helg er over. ikke skjønner jeg helt hvor den ble av. Starta på fredag og slutta idag. Logisk ikke sant? Selv syns jeg alt har gått i ett. Fredagen var dagen fra hel..... Lørdagen gikk greit og det samma har vel dagen idag gjort sålang. bare fatter ikke HVOR tida blei av. Føles ikke som det har vært noe helg. Muligens fordi alt har gått i ett.

Fredag er ikke verdt å nevne engang. Henta lillegutt da. Eneste positive.

Lørdag var man tidlig oppe. FØR lillegutt faktisk. Endte med å sette meg i godstolen bittelitt for å titte på ett nytt mirakel. Kalles Netflix. Ett vidunder hvor du kan se på alt mulig av ditten og datten (nesten) av tv-serier, filmer ogannet skøy. Titta på CareBears the movie 2 =P Kun fordi jeg kunne det. Barndomsminne. Når lillegutt sto opp var det bare å kle på han og fange opp pappaen hans på jobb etter en aldri så liten handlings. Sånn i tolv tida dukka min herlige venninne opp. Fikk gave =D TAKK =D Rakk og skrævle litt og titte litt tv før vi fikk besøk lengre uttpå dagen av kusinen til min kjære og hennes samboer og sønn. De skulle lage hval-middag. Endte med at det på ett eller annet tidspunkt var tre kokker og mye søl på kjøkkenet. Middagen blei servert noe sent, men det funka. Smakte slett ikke så ille heller må jeg innrømme.  Brått var mat inntatt, marioparty ferdigspilt, samtale med mamma overstått og venner og kjente brått ute av døra. Kom dere ikke nettopp? Føltes i alle fall sånn.

Søndagen startet noe sent. Men den sparka nå igang min noe trege bakende med ett fjell av en oppvask fra lørdagen. Måtte da vaske opp på "gamlemåten" ettersom ei viss mus på fredagen gnagde over vannrøret på maskinen og ga oss en herlig oversvømmelse..... En time senere pluss litt til var jeg endelig ferdig.... Var så bare å kaste seg inn i dusjen før neste runde på kjøkkenet starta. Vi sku jo få storfint besøk idag på lønsjebrønsj... Rakk ikke engang å få starta ovnen engang før det ringa på døra og ei lita jente med hennes foreldre sto blide i døråpningen. Velkommen inn og hallooooo. Maten er sånn etterhverthalveis klar tenkte nå jeg. Så ta av på fotenog sleng rompa i sofaen enn så lenge. Lillegull en og to hjalp til med pådekking av bord. O så flinke! <3 Lønsjebrønsjen blei omsider ferdig og alle fikk gompa innpå til magen blei full av både egg, rundstykke, melk, juice og annet snadder. Lillegullene fikk leika litt, vi voksne fikk prata litt og vips, kvelden var her og de dro.....hvor fløy tida? Om bare en time skulle lillegull hjem. Slappe av og puste litt da. Kaste seg i bilen. Finne Trøgstad med min o flotte innebyggde GPS for så levere lillegull til sin kjære mor. Hade bra. Sees snart.

Nå derimot sitter jeg her og skriver mens min kjære er på jobben og fikser og styrer.Når han kommer inn døra blir det sikkert noe mat og brått senga og ny uke. Mange mødre klager over at de ikke får nok alene tid og all mulig annen tid med ditten og datten. Jeg har ikke barn, sett bort fra bonusen min, men dog. Som den ejg er føler jeg også at den etterlengtede tida med bare min kjære i ro og mak er vanskelig å få fatt på. Noe sier meg at det ikke blir lettere med tiden eller åra. Stryk det som ikke passer. Er evig takknemlig for den tida man faktisk har da. Med fare for å høres noe utakknemlig ut =P Nå vel. Får nyte det som er igjen av kvelden og eller gjøre som man pleier, ta ting som det kommer for så å plankegge resten.

Ha en fin kveld alle =)

Klem MissRisan

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for en superkoselig dag! <3
    Og er heeeelt enig med deg! Hvor i all verden går dagene hen?? Helga har jo såvidt titta innom??

    SvarSlett
  2. Tiden flyyyyr noe veldig...den har noen enorme vinger, så den flyr FORT! :-/
    Jeg tenker tilbake til da Timmy og jeg var på besøk hos dere...da skulle vi treffes igjen uken etter...ække det til uka æ?? :-P
    Klem.

    SvarSlett